Spousta z nás, kdo jsme si založili e-shop, to zná. Jedna věc je e-shop vytvořit a druhá věc je, aby ho vůbec někdo našel. Aby ho někdo našel, můžete si vybrat. Buď vynaložíte spoustu peněz na placenou reklamu, nebo se začnete zabývat tím, co je to SEO. Já, protože tu spoustu peněz nemám, jsem se rozhodla pro tu druhou možnost a po dlouhém pátrání narazila na Alexandru Staňkovou.
Pokud Vás má zkušenost aspoň trochu zajímá, čtěte …
Chci začít se SEO
Po pravdě jsem na Sašu narazila náhodou. Na začátku jsem si myslela, že si prostě nastuduju, co je to SEO a jak s tím pracovat a bude. Ale opak byl pravdou. Což o to, informací jsem nacházela spoustu, ale nejsem žádný IT génius, takže jsem neustále dohledávala, co vlastně znamenají ty výrazy, o kterých se v článcích mluví a tak nějak jsem se v tom motala a po čase mi došlo, že sama se asi moc nepohnu.
Začala jsem pokukovat po nějakém specialistovi, který by mi mohl pomoci. Jenže když jsem viděla ceny za SEO služby a uvědomila si, že bych vlastně stejně nevěděla, co ten člověk dělá a jestli je mi to vůbec k užitku, protože tomu vůbec nerozumím, rozhodla jsem se, že tudy cesta nepovede. Na jednu stranu jsem si přála, aby mi s tím někdo pomohl, ale na druhou jsem to chtěla umět taky.
Saša
A pak jsem úplně náhodou narazila na Alexandru. Měla reklamu na Facebooku na Minikurz zdarma. Upřímně na něco, co je zdarma moc nevěřím, ale rozhodla jsem se do toho kurzu přihlásit. A bylo to super. Během těch tří dní mi Saša objasnila věci, které jsem sice četla, ale moc jim nerozuměla. Byla jsem totálně nadšená a rozhodla se přihlásit do jejího kurzu SEO Seznamka.
A tak jsem našla mou novou superhrdinku. Během těch 12 týdnů nám Saša vysvětlila co je to SEO, jak hledat klíčová slova, jak zjistit jejich hledanost a jak moc jsou konkurenční (to znamená, nakolik má význam je použít, jestli už je nepoužívá moc firem a my bychom se pak dopředu na Google nedostali), seznámila nás s Collabimem, Google Search Consolou, Google Analytics, umělou inteligencí, s důležitostí zpětných odkazů, jak psát blog, no bylo toho hodně.
A co víc, dokáže ty složité technické věci vysvětlit tak srozumitelně, že byste si mysleli, že mluví o receptu na palačinky.
Takže, pokud vaše webové stránky potřebují trochu superhrdinského SEO zlepšení, neváhejte se obrátit na Alexandru Staňkovou. Vaše cesta k online úspěchu začíná právě tady!
A co vlastně je to SEO?
A co že vlastně to SEO je? Dle Saši „je to všechno, co můžeme udělat na našem webu a zároveň i mimo náš web, aby byl dohledatelný na Googlu“.
Já bych klidně použila přirovnání, že starat se o SEO je jako péče o virtuální zahrádku – pokud se o ni nebudete starat, snadno se ztratíte v trávě konkurence a vaše květiny (webové stránky) zůstanou nepovšimnuty. Ale nebojte se, můžete se stát mistrem zahrádkářem.
- Vysaďte si květiny (klíčová slova)
Hledejte ty nejkrásnější květiny ve formě klíčových slov, které přilákají vaše cílové publikum. S trochou kreativity a výzkumu můžete vytvořit pestrý květinový záhon plný návštěvníků.
Hledání klíčových slov je důležitým krokem při práci s vyhledávači a tvorbě obsahu. Klíčová slova jsou významné pojmy nebo fráze spojené s určitým tématem. Možností, jak hledat klíčová slova je několik.
-
První možností jsou pojmy, které vás napadnou. Můžete se také zeptat ve svém okolí, jak by dané téma na Googlu hledali.
-
Další možností jsou vyhledávače. Tam to funguje tak, že začnete psát nějaké klíčové slovo do vyhledávacího pole a sledujete, co vám vyhledávač napoví.
-
Hledat můžete u konkurence, jaká slova používá.
-
Můžete využít umělou inteligenci, možností je více..
A samozřejmě existují nástroje pro hledání klíčových slov, kde si zároveň uděláte i jejich analýzu, jako např. Collabim. Já používám jeho verzi zdarma zatím mi to stačí. A co se té analýzy týká, tu si určitě udělejte. Abyste nedopadli jak já, když jsem se radovala, že jsem na Googlu s nějakým výrazem na první pozici a pak zjistila, že je to proto, že tento výraz nikdo nepoužívá, protože ho nikdo nehledá😊
-
Zalévejte pravidelně (aktualizace obsahu)
Každá dobrá zahrádkářka ví, že květiny potřebují pravidelnou péči. Stejně tak i váš obsah na webových stránkách. Aktualizujte svůj obsah pravidelně, aby vaše stránky vypadaly čerstvě a přitahovaly nové návštěvníky.
Jaké přitom získáte výhody?
- Zlepšení hodnocení ve vyhledávačích: Vyhledávače upřednostňují aktualizovaný a relevantní obsah. Pravidelná aktualizace obsahu může zlepšit pozici vašich stránek ve výsledcích vyhledávání.
- Zvýšení návštěvnosti: Aktualizovaný obsah má tendenci přitahovat více návštěvníků, protože lidé hledají aktuální informace a novinky. To může vést k vyšší návštěvnosti a zlepšení povědomí o vaší značce.
- Zvýšení angažovanosti uživatelů: Aktualizace obsahu může zvýšit angažovanost uživatelů na vašich stránkách. Nový obsah může přitahovat zpětnou vazbu, komentáře a sdílení na sociálních médiích, což zlepšuje interakci uživatelů s vaším webem.
- Udržení relevance
Internet je dynamické prostředí a informace se neustále mění. Aktualizace obsahu vám umožní udržet si relevanci a konkurenceschopnost ve vašem odvětví.
-
Odstraňujte plevel (technické problémy)
Nikdo nechce mít zaplavenou zahrádku plevelem. Také vaše webové stránky potřebují udržování a odstraňování technických problémů, které by mohly odradit návštěvníky.
Jaké jsou ty nejčastější?
-
Pomalé načítání stránek a jejich nepřístupnost. To může být způsobeno řadou faktorů, jako jsou velké obrázky, nedostatečná optimalizace serveru atd.
-
Nedostatečná optimalizace pro mobilní zařízení. Webové stránky by měly být optimalizovány pro zobrazení na různých zařízeních, včetně mobilních telefonů a tabletů. Nedostatečná optimalizace může vést ke špatnému zobrazení nebo obtížích při navigaci na mobilních zařízeních.
-
Chybné odkazy. Odkazy na chybné nebo neexistující stránky (tzv. „404 chyby“) mohou vést ke ztrátě uživatelů nebo snížení důvěryhodnosti webu.
-
Problémy s vyhledávači. Nedostatečná indexace webových stránek vyhledávači, problémy s robots.txt souborem, nevhodné použití meta tagů nebo duplicitní obsah mohou ovlivnit viditelnost webu ve výsledcích vyhledávání.
-
Nezapomeňte na dekorace (meta popisy a titulky)
Ozdobte svou zahradu meta popisy a titulky, které budou lákat návštěvníky k prokliknutí na vaše stránky. Buďte kreativní a přesvědčte je, že právě u vás najdou to, co hledají!
-
Meta popisy jsou krátké popisky, které se zobrazují ve výsledcích vyhledávání. Jsou jako návnada, která láká uživatele ke kliknutí na vaše stránky. Buďte kreativní a struční zároveň. Popište obsah vašich stránek tak, aby zaujal a přiměl uživatele kliknout na váš odkaz.
-
Titulky jsou také důležité, protože jsou první věcí, kterou návštěvníci uvidí na vašich stránkách. Mějte na paměti, že titulek by měl být nejen atraktivní, ale také informativní. Přesvědčte návštěvníky, že váš obsah je přesně to, co potřebují, a že na vaší stránce najdou odpovědi nebo řešení, které hledají.
-
Pozvěte sousedy na návštěvu (zpětné odkazy)
Dobré sousedství je vždycky dobré. Navštivte sousedy ve formě zpětných odkazů a domluvte si vzájemnou podporu.
Zpětné odkazy jsou odkazy z jiných webových stránek, které směřují na vaše stránky. Jsou jako doporučení od sousedů, kteří vás doporučují dalším lidem. Čím více kvalitních odkazů směřuje na vaše stránky, tím lepší je vaše postavení ve vyhledávačích.
Navštivte vaše "sousedy" - jiné relevantní webové stránky ve vašem odvětví nebo s podobným obsahem (samozřejmě ne konkurenci) a domluvte si vzájemnou podporu v podobě zpětných odkazů. Můžete nabídnout, že umístíte odkazy na jejich stránky na svých a naopak. Tímto způsobem můžete vytvořit síť kvalitních odkazů, které pomohou zlepšit viditelnost vašich stránek ve vyhledávačích a přitáhnout více návštěvníků.
A na závěr
Hlavně, nebojte se hrabat v SEO zahrádce! S trochou péče a správnými postupy mohou vaše webové stránky rozkvést jako nikdy předtím. A pokud si s tím nebudete vědět rady, vřele doporučuju SEO Seznamku od Saši.
A mrkněte i na moje webové stránky, třeba by se vám hodil některý z mých nalepovacích háčků, polička, držák na toaletní papír, věšáček nebo třeba jen nějaká svíčka s vůní dřeva či svícen.
Pokud si zařizujete nějaké bydlení, nebo se na to chystáte, mohl by vás zajímat i můj Rozhovor s designerkou.